سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پکیج

پکیج های گرمایشی از نظر نحوه قرار گرفتن و نصب به دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می شوند.

 

پکیج زمینی:

  دارای مخزن اضافی جهت ذخیره آبگرم است و بیشتر در فضاهای با متراژی در حدود 200 متر و بالاتر، به کار می رود.

 

  پکیج های دیواری:

  مجهز به دود کش هستند. در این سیستم ها، دود ناشی از احتراق، یا از طریق دود کش معمولی و یا از طریق فن پکیج، به سمت بیرون هدایت می شود. دودکش پکیج دیواری، از نوع دو جداره است که یکی برای خروج دود و دیگری برای مکش اکسیژن برای احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برخی از مزایای پکیج دیواری عبارتند از:

·        مستقل بودن سیستم گرمایشی در هر واحد

·        سهولت نصب و راه اندازی

·       عدم تعمیرات و نگهداری به صورت دوره ای

·       سیستم با آلودگی صوتی کم

·       کوتاه بودن سیستم لوله کشی (افزایش راندمان مصرف انرژی)

 

  پکیج ها از نظر عملکردی به دو نوع پکیج زمستانی و تابستانی تقسیم می شوند. در فصل تابستان، هنگامی که وسایل گرمایشی مورد استفاده قرار نمی گیرند، پکیج فقط برای تأمین آبگرم بهداشتی، کار می کند.  نوع دیگری از تقسیم بندی پکیج های گرمایشی، بر اساس نوع سوخت آن هاست. پکیج های گرمایشی از نظر نوع سوخت مصرفی به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

1-پکیج گازسوز (بدون صدا)

2-پکیج گازوئیل سوز

3-پکیج دوگانه سوز

4-پکیج برقی (بدون صدا)

  به طور کلی، پکیج های دیواری و زمینی، جایگزین موتورخانه مرکزی در ساختمان ها هستند و قادرند به طور همزمان، آب گرم مصرفی را برای هر واحد ساختمان و همچنین برای شوفاژها فرآهم کنند.

  برای انتخاب یک پکیج مناسب، متراژ ساختمان، مقدار آب گرم مورد نیاز در هر واحد، منطقه جغرافیایی، استاندرادهای ساختمانی از لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی، محل قرار گرفتن پکیج، لوله کشی و محل نصب دود کش باید به دقت در نظر گرفته شود.

نکته مشترک در استفاده از تمام پکیج ها، مسأله سرویس پکیج است؛ در واقع اگر مشتری تصمیم دارد یک پکیج خوب خریداری کرده و برای مدت های طولانی از آن استفاده نماید، باید به صورت دوره ای نسبت به سرویس کردن آن اقدام کند. نگهداری و سرویس پکیج، به افزایش عمر دستگاه، کمک بسزایی خواهد کرد.

 یکی از مهم ترین مواردی که در سرویس پکیج باید رعایت شود، مرحله تعویض رسوب گیرهای ورودی پکیج است. رسوب گیر، مخزنی است که در مسیر ورودی پکیج نصب شده و موجب حذف رسوبات داخل آب می شود. مورد مهم بعدی، تمیز نمودن فیلتر سه راهی ورودی پکیج است. این فیلتر باید به صورت دوره ای تمیز شود تا در کارایی پکیج، اختلال ایجاد نشود. کنترل دودکش، بررسی قطعات و فیلترها، تنظیمات فشار آب و گاز و کنترل حرارت، موارد مهم دیگری است که در سرویس پکیج در نظر گرفته می شود.

  بدیهیست در صورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد پکیج، یا وجود مشکل در این سیستم، باید فوراً نسبت به تعمیر پکیج اقدام شود. هر گونه تعمیر پکیج، باید حتماً توسط افراد متخصص و ماهر انجام بگیرد. برای تعمیر پکیج، ابتدا باید سیستم را ازلحاظ ظاهری بررسی نمود، سپس تمامی مدارها، لوله ها، شیر و اتصالات، مسیر های ورودی و خروجی به دقت کنترل کرد. برای تعمیر پکیج به طور کامل،  و جلوگیری از آسیب رسیدن به منبع تغذیه پکیج و همچنین فرد تعمیرکار، باید سیستم با رعایت نکات ایمنی، از محل نصب جدا شود.